in

Pieci rakstīšanas principi, kas padarīs tavu saturu virālu

Lasīšana ir zināma piepūle. Tāpēc iepriecini savu auditoriju – radi tādu saturu, kas viņiem patiks! Kā? Maini perspektīvas, aizmirsti par banalitāti, interpretē faktus neparastos veidos. Šie ir pieci rakstīšanas principi, kas palīdzēs tev radīt labu saturu, kas var kļūt virāls.

1. Unikāla definīcija

Kad tu savai auditorijai piedāvā jaunu produktu vai pakalpojumu, parādi to no jauna skatu punkta. Tā kā cilvēki nenojauš, kas tas ir un ko tu teiksi, unikāla definīcija ļaus tiem saprast tavu redzējumu un to, kas ir šis jaunais produkts, ko tu piedāvā.

Citiem vārdiem sakot, sniedz vienkāršu savas nišas definīciju, ko sapratīs ikviens. Centies definēt nezināmo caur zināmo.

Piemēram, vai tu zināji, ka pati pirmā mašīna pasaulē tika stādīta priekšā kā „kariete bez zirga”?

2. Kontrasti

Satura radītāju mērķis ir pārliecināt lasītāju. Spēlējies ar vārdu nozīmēm, lai aizkustinātu cilvēku jūtas un liktu tev noticēt.

Kontrasti tajā ļoti palīdz. Kad tu novieto divas dramatiski dažādas definīcijas vienu otrai blakus, lasītāji atcerēsies tavu tekstu labāk, un tas padara tavu ideju spēcīgāku.

Šie ir viens piemērs: „Svētki ir pagājuši, bet kilogrami palikuši?” (fitnesa studijas reklāma)

3. Salīdzinājums

Kā rakstnieki mēdz teikt – ja tu nespēj kaut ko aprakstīt, salīdzini to ar kaut ko jau esošu. Galvenais ir izvēlēties interesantu salīdzināšanas objektu.

Piemērs: „Kāda ir atšķirība starp „tu man patīc” un „es tevi mīlu”? Kad tev patīk zieds, tu to vienkārši noplūc, kad tu to mīli – tu to katru dienu aplej ar ūdeni.”

Taču esi uzmanīgs, izvēloties lietas, ar ko salīdzināt. Dari tā, lai šis salīdzinājums būtu atbilstošs saturam, neizklausītos neveikli vai muļķīgi.

kvalitatīvs saturs

4. Paralēles

Tas ir kas līdzīgs salīdzinājumam, tikai tas neizpaužas tik tiešā veidā – tu ņem informāciju, ko nepieciešams nodot lasītājam, un pievieno analoģiju kaut kam, kas padara šo informāciju saprotamāku un prātā paliekošu.

Piemēram, Excel treniņu programmas vadītājs sevi iepazīstināja, sakot „es esmu Excel eksperts, kurš ir dzimis programmas izlaišanas gadā.” Paralēles var būt tava burvju nūjiņa, kas padarīs „plikus” faktus interesantus.

5. Pareizo jautājumu uzdošana

Ikviens sabiedrisko attiecību profesionālis varētu apstiprināt, ka labi jautājumi rosina iesaistīties, liek mums domāt un komunicēt. Tāpēc ir savādi, ka satura radītāji izmanto tos tik reti.

Daži piemēri:

„Tev nav laika apmeklēt ārstu?” (reklāma ārsta prakses mājas lapā)

„Vai tavs 3D ir pietiekami vieds?” (SmartTV reklāma)

Papildus padomi

Nekad nesāc teikumus ar negatīviem vārdiem, jo tas izsauks sliktas sajūtas un asociācijas, liedzot lasītājiem pilnībā izbaudīt tavu saturu.

Taču ir runa par pašiem tekstiem, nevis virsrakstiem. Tādi virsraksti kā „Tu neticēsi, kas notiks, kad…” vai „Tu nekad nerakstīsi šos vārdus pēc tam, kad…” piesaista lasītājus un rosina tos noklikšķināt uz saites, bet ir kāds „bet”. Izmanto šāda veida virsrakstus TIKAI tad, ja tavs saturs ir tiešām kvalitatīvs un neraisīs lasītājos vilšanos.

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Loading…

Comments

comments

mājas lapa efektīvs mārketinga rīks

Kā padarīt savu mājas lapu par efektīvu mārketinga rīku

facebook pret twitter

Facebook vs Twitter reklāmas: ko labāk izvēlēties?