in

Pirmie soļi uzņēmējdarbībā

uznemejdarbiba

Ja jau sen esi sapņojis par sava uzņēmuma izveidi un, iespējams, pat rūpīgi izlolojis potenciālu biznesa ideju, nepieļauj, ka tevi aptur dažādi maznozīmīgi šķēršļi. Ikviens panākumiem bagāts uzņēmējs labi zina, cik nomācošas ir bailes no neizdošanās un šaubas par to, vai iecerētā ideja radīs atsaucību. Katras –pat pašas veiksmīgākās – biznesa idejas īstenošana ir bijusi milzu risks, un nav trūcis cilvēku, kas pārliecināti paziņo, ka tev neizdosies. Kas tad veido veiksmes stāstus? Panākumu atslēga ir ne tikai lieliska ideja un atbilstoši risinājumi, bet arī uzņēmība, rūpīga plānošana un saprātīga resursu sadale.

Mērķtiecība, uzņēmība un bieza āda

Ir cilvēki, kas jūtas gluži labi, strādājot citu pakļautībā, pildot noteiktus darba pienākumus un dodoties mājās uzreiz pēc oficiālā darba laika beigām. Lai gan par personisko biznesu sapņo daudzi, ne katram ir lemts būt uzņēmējam.

Pirms gatavojies uzsākt savu biznesu, pārliecinies, ka tev piemīt šādam darbam vajadzīgās īpašības. Tu vari būt drošs, ka, uzsākot uzņēmējdarbību, tavas darba stundas būs teju neierobežotas, bet pienākumi – vispusīgi. Tev būs jāpārvar neskaitāmi šķēršļi – sākot ar garo ceļu pa birokrātijas labirintiem, līdz pat dažādām sīkām praktiskas dabas problēmām. Tev jābūt gana mērķtiecīgam un uzņēmīgam, lai visus šos pārbaudījumus izturētu un veiksmīgi attīstītu savu ideju. Turklāt viens no svarīgākajiem priekšnosacījumiem ir gana bieza āda – tev jābūt gatavam piedzīvot neveiksmi, veikt nepieciešamās korekcijas un turpināt darboties tālāk, tev jāspēj racionāli uzklausīt kritiku, kā arī jābūt spējīgam strādāt komandā un uzklausīt citu cilvēku viedokli, gūstot no tā vērtīgas mācībstundas.

Biznesa plānošana

Ja tev apnicis darboties citu pakļautībā un esi nolēmis, ka tev piemīt visas veiksmīgam uzņēmējam nepieciešamās īpašības, pārliecinies arī par to, vai tava biznesa ideja ir dzīvotspējīga. Sastādi biznesa plānu! Rūpīgi apsver, kādu preci vai pakalpojumu piedāvāsi, kāda būs tava galvenā mērķauditorija, ar kādu patērētāju pieprasījumu tu vari rēķināties, kādi finanšu resursi tev nepieciešami idejas īstenošanai un kur tos iegūt, kā arī citus būtiskus aspektus, kas būs nozīmīgi tavam biznesam. Tāpat noskaidro, kāds ir tavu nākamo konkurentu piedāvājums, kāda situācija valda tirgū un kas būs tas, ar ko tavs piedāvātais produkts būs unikāls. Apsver, cik cilvēku komanda tev nepieciešama, lai ieceri īstenotu, un kāda formāta uzņēmējdarbībā tu plāno darboties.

Finanšu resursu sadale

Lai gūtu panākumus, tev būs vajadzīga ne tikai spoža ideja, bet arī optimāls finanšu un mārketinga plāns. Ikvienam uzņēmējdarbības iesācējam ir vajadzīga finanšu un mārketinga stratēģija. Lai cik labs arī nebūtu tavs produkts, tas negūs panākumus, ja cilvēki nezinās par tā eksistenci.

Tava uzņēmuma finanses var veidot privātie iekrājumi, kredītiestādes aizdevums, investori, kā arī valsts vai Eiropas Savienības atbalsta līdzekļi. Pārliecinies, ka tev pieejamās finanses tu ieguldi izdevīgi – apsver, cik līdzekļu atvēlēsi produkta izstrādei, cik reklāmai un cik citiem izdevumiem.

Ņem vērā, ka reklāma 21. gadsimtā ir plašs jēdziens. Tev pieejami ne tikai mediji un sociālie tīkli, bet arī dažādi citi paņēmieni, kas ļaus tavam uzņēmumam kļūt pamanāmam. Viens no aspektiem, kam jāpievērš uzmanība, ir tavas mājas lapas virzīšana interneta meklētājā. Tu noteikti zini, ka liela daļa pircēju preci vai pakalpojumu izvēlas internetā – vietnē, kuru atraduši, izmantojot Google. Tāpēc tev jāpadomā ne tikai par to, lai tava interneta vietne būtu kvalitatīva un piesaistoša, bet arī par to, lai tai tiktu veikta profesionāla SEO optimizācija. Proti, Google sakārto rezultātus noteiktā secībā – jo kvalitatīvāka būs tavas lapas SEO optimizācija, jo augstāk tu atradīsies rezultātu listē. Savukārt tas garantē vairāk klikšķu un lielāku potenciālo pircēju skaitu.

Mana izvēle – Yoursite.lv

Izstrādājot sava uzņēmuma vietni, es skaidri zināju, ka man nepieciešami profesionālas mārketinga aģentūras pakalpojumi. Izpētot tirgus piedāvājumu, aģentūru profesionālo kvalifikāciju un klientu atsauksmes, es izvēlējos digitālo aģentūru Yoursite.Lv.  Vairāki noderīgi pakalpojumi, kas ļauj popularizēt mūsu uzņēmumu internetā, nodrošinot jaunu klientu plūsmu – Google optimizācija, mārketings sociālajos tīklos un rūpīga reklāmas analīze un uzlabošana. Esmu pārliecināts, ka šī sadarbība bija viens no mana uzņēmuma veiksmes pamatnosacījumiem.

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Loading…

Comments

comments

google reklāma

Google reklāma un tās efektivitāte

interneta reklama

Veiksmīga reklāma internetā